قانون نصب تابلو سردر مغازه

قانون نصب تابلو سردر مغازه

همانطور که مدانید تابلو های تبلیغاتی یکی از مهمترین عناصر در حیطه بازاریابی و تبلیغات بشمار میروند که تاثیرات بسزایی در افزایش فروش و رونق بیشتر کسب و کار ها دارند. اما جهت موثر بودن یک تابلو تبلیغاتی در رابطه با جذب مخاطب فاکتورهای بسیار زیادی دخیل میباشند که یکی از مهمترین این عوامل چگونگی نصب تابلو تبلیغاتی ( تابلو مغازه، فروشگاه و ..) است. نصب یک تابلو تبلیغاتی نیازمند رعایت قوانین خاصی چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ قوانین، مقررات و مجوزهای اداری میباشد که در ادامه به آنها میپردازیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

انواع تابلو های تبلیغاتی

تابلو تبلیغاتی در انواع متفاوتی ساخته میشود. بطور کلی میتوان تابلو های تبلیغاتی را به انواع تابلوهای بیلبورد، تابلو های بنر و فلکسی، تابلو چوبی، تابلوهای مدرن و تابلوهای حروف برجسته (چلنیوم) تقسیم کرد. تابلو چلنیوم که یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین تابلوهای تبلیغاتی میباشد بطور برجسته و از جنس های مختلف چلنیوم (آلومینیوم) فلز استیل، پلکسی (پلاستیک) و … ساخته میشود و هم میتوان بصورت بدون نور و یا نورپردازی شده از آنها استفاده نمود.

اهمیت نصب تابلو مغازه

چگونگی نصب یک تابلو تبلیغاتی یا همان تابلو مغازه برای افزایش جلب توجه مخاطبین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیار اتفاق افتاده است که یک تابلو کاملا بی نقص که با بهترین متریال و بهترین طراحی ساخته شده است بخاطر نصب غلط و نادرست، به میزانی که باید دیده نشده است و یا زیبایی آن بخاطر نصب نادرست از بین رفته است. نصب یک تابلو تبلیغاتی یک کار کاملا تخصصی و نیازمند دانش فنی و تخصصی بالا است. معدود افرادی با تجربه و متخصص در این حوزه فعالیت میکنند که کاری کاملا بی نقص و حرفه‌ای را ارائه دهند. گروه تابلو سازی برتر با داشتن یک تیم با تجربه و متخصص در این زمینه، آماده ارائه خدمات نصب انواع تابلوهای تبلیغاتی به بهترین نحو ممکن است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان ما در گروه تابلو سازی برتر تماس حاصل فرمائید. اگر شما بدنبال تابلو سازی در تهران هستید. برای دریافت مشاوره با شماره 09392291829 (آقای تمیزی) تماس حاصل فرمایید.

مقررات و آئین نامه های نصب تابلو

نصب تابلو های تبلیغاتی نیازمند رعایت قوانین و آئین نامه های خاصی است که جهت اطلاع از این قوانین می بایست به ارگان های مربوطه در رابطه با اخذ هر گونه مجوز مراجعه نمود. نکته مهم در رابطه با نصب تابلوهای تبلیغاتی، الزامی بودن مجوز نصب تابلو است که مشتریان و سفارش دهندگان تابلو مغازه می بایست قبل از نصب، مجوز آن را دریافت نمایند تا به هنگام نصب دچار مشکلاتی مانند جلوگیری از اجرای نصب توسط ارگانهای مربوطه نشوند.

مقررات و آئین نامه های نصب تابلو

مراحل اخذ مجوز برای نصب تابلو

مدارک لازم جهت اخذ مجوز:

کپی شناسنامه، کپی جواز کسب و فعالیت، کپی اجاره نامه یا سند مالکیت فیش عوارض نوسازی واحد صنفی، فیش پرداخت هزینه صدور مجوز تابلو تکمیل فرم درخواست برای پروانه تابلو، رضایت نامه مکتوب از واحدهای هم جوار یا مجتمع های ساختمانی.

مراحل انجام کار برای دریافت مجوز:

  1. مراجعه به سازمان زیباسازی و تکمیل مدارک لازم
  2. تعیین وقت برای بازدید از محل
  3. تهیه عکس و مستندات از محل توسط کارشناس سازمان زیبا سازی
  4. جانمایی و اصلاح محل نصب تابلو در صورت نیاز و تأیید آن توسط کارشناسان سازمان
  5. پرداخت فیش عوارض تابلو مغازه
  6. در نهایت دریافت مجوز تابلو مغازه

مقررات نصب انواع تابلوهای تبلیغاتی

مقررات نصب تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان ها به سه دسته کلی تقسیم میشود.

  • بدون نور
  • تابلوهای نور دار
  • تابلو اعلانات

قوانین و مقررات نصب تابلو تبلیغاتی بدون نور

این نوع تابلو ها نباید به روی تیر های چراغ برق، مخابراتی و روشنایی عمومی و تجهیزات راهنمایی و رانندگی نصب شوند و میتوان این نوع تابلوها را روی دیوارهای یک پارچه (به استثنای دیوار های پارک های عمومی) نصب کرد.

تابلوی تبلیغاتی بدون نور را میتوان بر روی ساختمان تجاری نصب کرد به شرط این که دیوار این ساختمان ها فاقد پنجره بوده و یا دارای پنجره های کوچک باشد. تابلو نباید از دیوار بزرگتر باشد و از لبه دیوار باید به اندازه ۲۵ سانتی متر فاصله داشته باشد. نصب این تابلوها به روی سطح شیب دار و تراس ها ممنوع است. فاصله این تابلوها از زمین باید بیشتر از نیم متر باشد. همچنین فاصله تابلو از یک ساختمان تجاری نباید کمتر از نصف ارتفاع تابلو باشد.

قوانین و مقررات نصب تابلو تبلیغاتی نور دار

نصب این نوع تابلوها بر روی دیوار ممنوع است. ولی میتوان این نوع تابلوها را روی دیوار ساختمان‌ های تجاری نصب کرد حتی اگر این ساختمان دارای پنجره باشند . اندازه این تابلوها نباید از محدوده دیوار یا بالکن بزرگتر باشد.

قوانین و مقررات نصب تابلو تبلیغاتی نور دار

مقررات نصب تابلوهای اعلانات

این تابلوها بمنظور اطلاع از نوع فعالیتی است که در آن ساختمان انجام میشود و هر صنفی که فعالیتی انجام میدهد این حق را دارد که تابلو اعلاناتی بر روی ساختمان محل کسب و کار خود نصب نماید.

مراحل نصب تابلو چلنیوم

مراحل نصب تابلو چلنیوم به این صورت است که ابتدا پی وی سی (PVC) ها که زیر کار محسوب میشوند و اس ام دی (SMD) های بلوکی جهت روشنایی، روی آنها نصب شده است توسط کاغذ پلات بطور کاملا منظم و با در نظر گرفتن خط کرسی نصب میشود.دسپس سیم های اس ام دی (SMD) های بلوکی هر یک از حروف را به پشت زمینه تابلو از طریق ایجاد یک سوراخ در پی وی سی (PVC) هدایت میشود. سپس رویه حروف که از جنس آلومینیوم و پلکسی هستند بر روی پی وی سی ها از کنار ها پیچ میگردد و در آخر مبادرت به سیم کشی حروف و به منبع تغذیه متصل میشود.

مطلب پیشنهادی: قیمت انواع تابلو چلنیوم

قیمت تابلو تبلیغاتی

تابلو های تبلیغاتی به شکل های مختلفی قابل ساخت و نصب میباشد. این تابلو ها با متریال و روش های متفاوتی ساخته میشود و هر یک از آنها قیمت متفاوتی دارد. جهت اطلاع از قیمت از هریک از انواع مدل های مختلف تابلو های تبلیغاتی میتوانید با شماره 09392291829 (آقای تمیزی) تماس حاصل فرمایید.

قیمت نصب تابلو مغازه

نصب یک تابلو تبلیغاتی نیاز به آهنکشی و ساخت فریم های آهنی، جوشکاری، برشکاری در بعضی موارد نیاز به استفاده از جرثقیل و سایر موارد دارد که مصرف متریال های مختلف و صرف زمان طولانی برای انجام کار یکی از هزینه های در نظر گرفته شده در نصب تابلو مغازه میباشد. از دیگر مواردی که در رابطه با قیمت نصب تابلو در نظر گرفته میشود اجرای زمینه تابلو تبلیغاتی مانند کامپوزیت یا چوب ترموود و… میباشد که هر کدام از آنها با توجه به روش نصب از قیمت های متفاوتی برخوردارند. برای اطلاع دقیق از قیمت نصب تابلو ها میتوانید با شماره 09392291829 (آقای تمیزی) تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با قانون نصب تابلو سردر مغازه آشنا کنیم. برای نصب تابلو باید به نکاتی دقت کرد مانند: سایز تابلو، ارتفاع آن با زمین و مقررات نصب تابلو بسیار دقت فرمایید پیشنهاد ما به شما این است که حتما قبل از نصب تابلو سردر مغازه از یک فرد متخصص مشاوره دریافت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و ارسال متخصص به محل با شماره تلفن 09392291829 (آقای تمیزی) تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت کارشناسان فنی گروه تبلیغات برتر در محل حضور پیدا کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس جهت مشاوره و استعلام قیمت