انواع تابلو مغازه

در این مقاله شما با انواع تابلو مغازه آشنا میشوید و از جدیدترین مدل های تابلو سردر مغازه مطلع میشوید و بهتر میتوانید تصمیم بگیرید که کدام نوع برای کسب و کار شما مناسب است. انتخاب نوع تابلو در بازدهی کار شما تاثیر مستقیم دارد. به همین دلیل نوع تابلو، رنگ و اندازه و طراحی آن بسیار مهم است. حتما قبل از هر اقدام و صرف هزینه کامل تحقیق کنید. این مقاله ممکن هست بتونه به شما کمک کنه. علاوه بر این شما میتونید به نزدیک ترین تابلوسازی به صورت حضوری مراجعه کنید و مشاوره دریافت کنید و یا از طریق دکمه پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید. (البته بعد از خواندن کامل این مقاله)

تابلو مغازه ال ای دی و نوری

تابلو های LED و یا تابلو روان ، همان تابلو های چشمک زنی هستند که در رستوان های لب جاده و هتل های میان جاده اغلب مشاهده میشوند. تابلو های ال ای دی و نوری به دلیل داشتن نور و چشمک زن بودنشان یکی از بهترین مدل های تابلو در میان دیگر تابلو های مغازه از جهت جذب مخاطب هستند. بعلاوه این که کاربرد این نوع تابلو ها در شب بسیار بیشتر می شود. در ساخت تابلو ال ای دی و تابلو روان بعنوان تابلو فروشگاه از چراغ های ال ای دی استفاده میشود که با یک سیستم کامپیوتری کوچک در داخل تابلو شما قادر خواهید بود که هر تصویر و یا نوشته را به آن بدهید تا به ترتیب دلخواهتان آنها را به نمایش در بیاورد. از تابلو های نوری و ال ای دی در اغلب مکان ها استفاده میشود که بیشتر مناسب تابلوی مغازه در بازارچه ها ، رستوران های میان جاده ای ، هتل و مسافرخانه های میان جاده ای ، مکانهای شلوغ و پر تردد و … است.

تابلو مغازه ال ای دی و نوری

تابلو مغازه چلنیوم

تابلو چلنیوم یکی از انواع تابلو فروشگاه است که به تازگی و طی چند سال گذشته وارد بازار تابلو های مغازه شده است و به خوبی و سرعت جایگاه خوبی را در میان آنها کسب کرده است. تابلو چلنیوم یا تابلو چلینیوم تابلو هایی برجسته و زیبایی هستند که میتوان گفت بیش از ۵۰ درصد تابلو های مغازه ها را به خود اختصاص داده است. در ساخت تابلو چلنیوم از ورق های پلکسی و گالوانیزه ضد زنگ استفاده میشود که به صورت بسیار زیبایی در داخل آنها نور بکار رفته است که زیبایی دوچندانی در شب به آن میبخشد. تابلو های چلنیوم را معمولا به صورت نوشته طراحی میکنند و میتوان گفت برای تمام مغازه ها میتوان از آن استفاده کرد.برای اطلاع از هزینه های به مقاله قیمت تابلو چلنیوم مراجعه کنید.تابلو مغازه چلنیوم

تابلو مغازه نئونی

تابلو نئون یکی از زیباترین و گران ترین نوع تابلو در میان تابلو های مغازه هستند که بیشتر آنها را در کافه ها و فست فود ها دیده ایم. در ساخت تابلو های نئون از لوله های باریک نوری که قدری هم گران هستند استفاده میشود که قابلیت خمیدگی و انعطاف بسیار زیادی دارند و همین موضوع امکان این را میدهد که به هر شکل دلخواهی که میخواهیم ساخته شوند. تابلو نئونی بسیار شبیه به تابلو چلنیوم است اما دو تفاوت اصلی میان آنها وجود دارد نور استفاده شده در تابلو نئون به صورت گازی میباشد اما در تابلو چلنیوم از لامپ های اس ام دی استفاده میشود. لبه استفاده شده در تابلو چلنیوم از جنس فلز آلومینیوم است که نورپردازی فقط از روی آن انجام میشود اما در تابلو نئونی لبه دور آن از پلاستیک پلکسی است که نور را از کناره های نیز نمایان میکند. از تابلو های نئونی نیز میتوان در انواع کسب و کار ها و به صورت های مختلف استفاده کرد.

تابلو مغازه نئونی

تابلو فروشگاه لایت باکس یا جعبه ای

تابلو های لایت باکس یا جعبه ای یا یکی دیگر از مدل های پر کاربرد در ساخت تابلو فروشگاه ها می باشد که بیشتر برای ساختمان های پزشکان و تبلیغات دیواری و تابلو های عکس دار استفاده میشوند. در ساخت لایت باکس ها از طلق های بسیار باکیفیتی استفاده میشود که به دو صورت چاپ خورده و ساده میباشند. در مدل چاپ خورده تصویر بر روی طلق چاپ میشود و بر روی باکس نوری پیاده سازی میشود. اما در مدل ساده ابتدا استیکر های مورد نطر روی آن چسبانده و سپس بر روی لایت باکس اجرا می شود. تابلو های مغازه که به صورت لایت باکس هستند هم در شب و هم در روز دید بسیار خوبی دارند.

تابلو فروشگاه لایت باکس یا جعبه ای

تابلو های مغازه چوبی ( ترمووود )

تابلو های ترمووود یا تابلو چوبی مغازه بسیار ساده و کلاسیک هستند. این نوع تابلو برای کسب و کار هایی مثل رستوران ها و کافه ها کارآیی خوبی دارد. در ساخت تابلو ترموود از چوب ترمو یا ضد آب استفاده میشود. بیشتر از ترمووود برای زمینه تابلو ها استفاده میشود و بر روی آنها از چلنیوم و یا نئون استفاده میشود.

تابلو های مغازه چوبی ( ترمووود )

تابلو مغازه استیل

تابلو استیل سردر مغازه ۲۴ ساعت شبانه روز در معرض آفتاب ، هوای سرد ، باد ، برف و باران است. بنابراین ، تابلوی فروشگاه باید از ماده ای بسیار بادوام ساخته شود که به خوبی بتواند در مقابل همه این عوامل طبیعی مقاومت کند. قبل از استیل ، در صنعت تابلو سازی از مواد مختلفی مانند پلکسی گلاس استفاده می شد. هیچ کس نمی تواند درخشش و زیبایی استیل را زیر سوال ببرد. به دلیل استحکام و زیبایی بی نظیر این نوع تابلو ها ، سازندگان تابلو های فروشگاه سعی در استفاده از این مواد برای ساخت تابلو فروشگاه و لذت بردن از براقیت و زیبایی دارند. بنابراین پس از مدتها جستجو ، آزمایش و خطا ، آنها توانستند حروف برجسته ای را با صفحات استیل بسازند. اما مهمترین چالش برای تابلو سازان ، روشنایی و چگونگی نورپردازی تابلو استیل بود که با روش های نوین نورپردازی این چالش نیز بر طرف شده است.

تابلو مغازه استیل

تابلو مغازه فلکسی

تابلو فلکسی یکی از انواع تابلو های تبلیغاتی زیبا و مقرون به صرفه است که شامل نورپردازی است. در ساخت تابلوهای انعطاف پذیر فلکسی ، از حروف برجسته ، که از آن با نام تابلو فلکسی حروف برجسته استفاده می شود. Flex در واقع نوعی ماده برای پنل های قابل انعطاف است. از آن به عنوان تابلو سردرب ها ، تابلو های فروشگاه یا تبلیغات محیطی استفاده می شود. این تابلوها دارای پانل های قابل انعطاف هستند و پوشش های کوتین و رنگی باعث می شود تا در مقابل آفتاب و هوا مقاوم باشند.

تابلو مغازه فلکسی

تابلو وکیوم

تابلو وکیوم به حروف برجسته سه بعدی گفته می شود، که یکی از جدیدترین تابلوهای تبلیغاتی است. امروزه در کنار سایر تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته از جمله حروف برجسته استیل، حروف چلنیوم، حروف نئون پلاستیک و … بسیار مورد استقبال مشتریان می گیرد. تابلو وکیوم به دلیل شکل حروف سه بعدی، از زیبایی خاصی برخوردار است و آن را از سایر تابلوهای حروف برجسته متمایز می کند. تابلو سه بعدی وکیوم به وسیله دستگاه تمام اتوماتیک و از طریق حرارت دادن پلکسی گلس، ساخته و طراحی می‌شود. به گونه ­ای که بعد از طراحی حروف، به وسیله دستگاه برش CNC، الگوی کار برش داده می شود و بر روی دستگاه وکیوم قرار می‌گیرد. در مرحله بعد روی الگوی کار، ورق پلکسی گلس قرار گرفته و حرارت داده می شود و درنهایت ورق حرارت داده شده، ساکشن شده و شکل قالب را به خود می‌گیرد. حروف برجسته تابلو وکیوم را می‌توان با تلفیقی از سایر حروف برجسته، مانند حروف استیل و در رنگ‌های متفاوت و متنوع، طراحی و تولید کرد. در هنر تابلو سازی گروه صنعتی کسا، ترکیب و تلفیق انواع حروف برجسته باعث ساخت زیبای تابلو وکیوم می‌شود. قیمت تابلو وکیوم در مقایسه با دیگر تابلوهای تبلیغاتی سه بعدی، از جمله تابلو های چلنیوم، به علت مراحل ساخت آن، بیشتر بوده و تنها تفاوت آن با حروف پلاستیک و چلنیوم، برجسته بودن پلکسی رویه کار می‌باشد.

تابلو وکیوم

تابلو کامپوزیت

امروزه تابلو کامپوزیت به عنوان تبلیغات مدرن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از متداول ترین روش های ساخت بیلبورد می باشد. کامپوزیت ترکیبی از کامپوزیت ها و ورق های ساخته شده از پلی اتیلن و آلومینیوم است. ورق های کامپوزیت با قرار دادن دو ورق آلومینیوم در دو طرف پلی اتیلن ساخته می شوند. از مواد دیگری مانند چسب، لایه رزین عایق، لایه رنگ PVDF، لایه رنگ پلی استر و روکش نایلونی مناسب نیز استفاده می شود.

تابلو کامپوزیت

تابلو پولکی

یکی دیگر از تابلو های تبلیغاتی جدید در تابلو سازی تابلو پولکی است که با استفاده از تایل های پولکی ساخته می شود. تایل های پولکی که از قبل ساخته شده است در سایز های مختلفی به فروش می رسد که با کنار هم قرار دادن آنها می توان این تابلو مدرن را تولید نمود. بعد از ساخت تابلو پولکی که یک نوع زمینه کار می باشد و در رنگ بندی های مختلفی تولید می شود می توان از انواع حروف های برجسته مانند حروف استیل یا چلنیوم جهت تبلیغات و معرفی صنف مورد نظر استفاده نمود. در مورد قیمت تابلو پولکی نیز باید عنوان کرد که قیمت گذاری این تابلو تبلیغاتی جدید برحسب متر مربع محاسبه خواهد شد

تابلو پولکی

تابلو استیل نور اندریک

تابلو استیل نور اندریک مانند دیگر حروف های استیل با استفاده از ورق استیل ساخته می شود که در رنگ های متفاوتی وجود دارد. همانطور که می دانیم حروف استیل قابلیت نور پردازی از نمای روبرو و اصلی را ندارد و تنها راه نور پردازی استیل به این صورت است که بعد از ساخت با استفاده از اس ام دی های بلوکی و قرار دادن آنها در پشت حروف برجسته مبادرت به نور پردازی شود. همانطور که در تصویر مشخص است بعد از نور پردازی، نور در قسمت زمینه تابلو تابیده می شود که اصطلاحا به این نوع از حروف برجسته جدید حروف نور اندریک گفته می شود.

تابلو استیل رینگی

تابلو استیل در تابلو سازی به شکل های مختلفی تولید می شود که قابلیت نور پردازی را نیز دارند. یکی از تابلو های جدید در تابلو سازی حروف برجسته استیل رینگی است که نوعی حروف تلفیقی بشمار می رود و با استفاده از استیل و پلکسی گلاس ساخته می شود. حروف طراحی شده تابلو استیل باید به شکل رینگ باشد تا بعد از ساخت مطابق تصویر بالا پلکسی گلاس داخل حروف قرار داده شود. در مورد رنگ بندی حروف استیل رینگی نیز باید یاد آور شد که می توان از انواع رنگ استیل و پلکسی گلاس در این حروف برجسته به کار گرفت.

تابلو استیل رینگی

تابلو لاس وگاسی

تابلو لاس وگاسی نام یکی دیگر از انواع تابلو های تبلیغاتی است که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی به شکل تابلو های قدیم لاس وگاس ساخته می شود. تابلو لاس و گاسی با استفاده از لامپ های فلامنتی، حروف فلزی، تابلو نئون، حروف چلنیوم و بسیاری دیگر از متریال های تابلو سازی ساخته می شود که کاربرد هر کدام از آنها کاملا سلیقه ای و مطابق با سفارش مشتری خواهد بود. زمینه به کار رفته در تابلو لاس وگاسی معمولا کامپوزیت یا چوب ترمووود است که با توجه به ابعاد کلی تابلو در نظر گرفته می شود.

تابلو لاس وگاسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس جهت مشاوره و استعلام قیمت