قیمت انواع تابلو چلنیوم

قطعا یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام سفارش یک تابلو باید درباره آن صحبت نمود قیمت آن میباشد احتمالا شنیده اید قیمت یک تابلو چلنیوم پلکسی و استیل بر حسب متر محیط حروفی است که در آن به کار رفته است ولی به دست آوردن محیط و متراژ های آن روش های خاص خودش را دارد. برای محاسبه قیمت تابلو چلنیوم ابتدا باید اجزای حروف برجسته به کار رفته در آن را بررسی کنیم. همچنین یک حرف در تابلو چلنیوم از چندین بخش تشکیل شده است. برای آشنایی بیشتر با اجزا و عوامل موثر در تعیین قیمت تابلو چلنیوم با تابلوسازی برتر همراه باشید.

تابلو چلنیوم

در حقیقت به حروف و تابلو هایی گفته میشود که لبه حروف آن یعنی قسمتی از حروف که باعث برجستگی آن میشود و اکثر اوقات دارای رنگ های طلایی و نقره ای هستند از جنس چلنیوم باشد. لبه چلینوم یکی از مهم ترین قسمت های تابلو میباشد که از آلیاژ آلومینیوم ساخته و به اختصار به آن چلنیوم گفته میشود و باید با مدرن ترین متد و استاندارد های دنیا ساخته و تولید شود.

جذابیت و جلوه منحصر به فرد این تابلو ها معلول آن است که هم در روشنایی با بازتاب چشمگیر حروف، زیبایی آن را چند برابر میکند و هم در شب در مکان هایی فاقد نور با استفاده از نور های smd به کار رفته شده در آن منظره ای دیدنی خلق میکند. لایه بالایی تابلو چلنیوم و همینطور قسمتی که نور را عبور میدهد از بخش های مهم این تابلو به شمار میرود که باید حتما به دست متخصصین ماهر در این کار صورت گیرد.

زیرا طراحی ساخت آن به شدت حساس بوده و دقت بالایی را میطلبد. لایه رویی تابلو چلنیوم پلکسی از جنس گلاس میباشد و برای زیرسازی تابلو هایی که نور smd بر روی آن ها استفاده میشود از پلاستیک های فشرده به نام pvc بهره میبرند.

تابلو چلنیوم

مزایای تابلو چلنیوم (Channel_letters)

  • داشتن نوار اسفنجی گردگیر که مانع نفوذ گرد و غبار و باران می شود
  • جلب توجه مشتری در میان فروشگاه های متعدد
  • تابیده شدن نور تابلو به شکل یکنواخت و مناسب
  • طول عمر بالای تابلو
  • مقاومت بالا در برابر شرایط جوی
  • قابلیت شست و شو
  • نورپردازی مناسب و منحصر به فرد
  • بهینه سازی مصرف انرژی
  • تنوع در طرح، رنگ و سایز

یکی از موارد حائز اهمیت در این نوع تابلو رویه آن است که دارای دو جنس چینی و اصلی است. در جنس چینی کیفیت مناسبی وجود ندارد، در اثر تغییر دما و نور آفتاب رنگ آن عوض میشود. همچنین کیفیت لبه در نوع چینی ثابت نمانده و دیگر خاصیت براق بودن خود را حفظ نمیکند. اما در جنس اصلی تابلو علاوه بر داشتن کیفیت مناسب و مقاومت بالا دارای رنگ بندی متنوعی است. چلنیوم انواع مختلفی دارد که میتوان به چلنیوم پانچی، چلنیوم کریستالی، چلنیوم لترمکس و چلنیوم ساید به صورت نور از کنار اشاره کرد.

همچنین این تابلو در بازار برجستگی و برآمدگی های متفاوتی داشته و با ضخامت های متفاوتی ساخته میشود. بیشترین ضخامتی که در لبه این نوع تابلو ها استفاده میشود 11cm بوده و لبه های 9cm و 7cm آن نیز به خواست مشتریان ساخته میشود. به صورت معمول رنگ های مشکی، طلایی و استیل این تابلو فروش بالاتر و علاقمند های بیشتری دارد.

قیمت تابلو چلنیوم :

برجستگی حروف که در تابلو های پلکسی و چلنیوم از جنس پلکسی ساخته و سوار میشود، میتواند نور را در رنگ بندی های مختلف عبور دهد بنابراین در نحوه محاسبه قیمت تابلو چلنیوم تاثیر به سزایی دارد. نمای کار در تابلو های استیل که از جنس استیل است نور را عبور نمیدهد و به همین جهت در تابلو های استیل نور به سمت پشت یا همان پس زمینه تابلو تابیده میشود. همچنین در ظاهر کار از دو لایه پلاکسی با دو رنگ مختلف میتوان استفاده کرد و یا توسط لیزر دارای سوراخ هایی باشد.

در قسمت دوم محاسبه قیمت تابلو چلنیوم باید لبه حروف ما برجسته باشد. همانطور که بالاتر گفتیم لبه ها از جنس چلنیوم و پلکسی هستند و معمولا با استاندارد عرض 11،7،9 سانتی متری هستند.به طور معمول لبه های تابلو های چلنیوم را به صورت رول تهیه و دور تا دور حروف را میچرخانند و کادر میگیرند. سومین بخش پشت کار یا همان پس زمینه میباشد که ورق های آن از جنس pvcمیباشد و smd یا همان لامپ های بلوکی و ریز روی لایه آن قرار میگیرند.

ویژگی های تاثیر گذار در تعیین قیمت تابلو

یکی از مهم ترین، بهترین و کاربردی ترین تابلوها بدون شک همان گونه که پیشتر گفتیم تابلو چلنیوم است.یکی از مزیت های این تابلو ها این است که به راحتی میتوانید برای تمامی مکان ها استفاده کنید. یکی دیگر از علل محبوبیت این مدل از تابلو ها قابلیت نور پردازی است در ادامه با برخی از عواملی که در قیمت تابلو چلنیوم تاثیر دارند مانند: متریال به کار رفته، فن خنک کننده، نوع لامپ و … میگوییم و شما را بیشتر با آن ها آشنا میکینم. چند مورد از مهم ترین عوامل تعیین قیمت تابلو چلنیوم عبارت است از:

  • متریال به کار رفته
  • نوع لامپ استفاده شده
  • قطر حروف به کار رفته
  • موقعیت و محل نصب
  • اندازه و متراژ تابلو
  • استفاده از فن خنک کننده
  • استفاده از تایمر

ویژگی های تاثیر گذار در تعیین قیمت تابلو

متریال تابلو چلنیوم چگونه است؟

برای ساخت این مدل تابلو های چلنیوم از ورقه های مخصوصی استفاده میشود. معمولا این ورقه ها را از جنسی به شکل pvc، استیل، پلکسی و… می باشد. یک نکته مهم در این خصوص این است که قیمت هر متریال متفاوت است. از این رو می توان گفت از مهم ترین موارد در قیمت تابلو چلنیوم بدون شک متریال به کار رفته در این مدل از تابلوها می باشد. از تابلوهای چلنیوم به راحتی می توانید برای تمامی مکان ها استفاده کنید.

همانطور که می دانید یکی از گران ترین، جذاب ترین و خاص ترین تابلوهای تبلیغاتی تابلو چلنیوم است که می تواند نقش زیادی در برندسازی محصولات و خدمات شما باشد و در ادامه مقاله به بررسی چند نوع از متریال به کار رفته شده در تابلوهای چلنیوم می پردازیم و توضیحات و اطلاعات مختصری درباره آنها به شما می دهیم. توضیحاتی که قرار است در ادامه به شما داده شود به شرح زیر است:

  • آلیاژ به کار رفته شده در تابلو چلنیوم
  • متریال به کار رفته شده در تابلو های سه بعدی چلنیوم
  • لامپ در تابلوهای چلنیوم

آلیاژ به کار رفته شده در تابلو چلنیوم

معمولا برای ساخت حروف برجسته بر روی تابلوهای چلنیوم از آلیاژ خاصی استفاده می کنند و همچنین آلیاژ به کار رفته در این نوع تابلوها از نوعی برنج بوده و ممکن است نوعی برنز نیز باشد. البته در گذشته معمولا از آلومینیوم خالص برای حروف برجسته استفاده می کردند اما در حال حاضر از همان متریالی که گفته شده است استفاده می شود.

بهتر است بدانید که برنج و برنز از مقاومت بالایی برخوردار هستند و می توان گفت بهترین گزینه برای ساخت تابلوهای چلنیوم محسوب می شود. متاسفانه تفاوت رنگ فاحشی میان این دو ماده وجود ندارد و در اکثر موارد برای مناطق مرطوب استفاده میشود.

البته در گذشته از آلیاژ های برنج و برنز به صورت خام استفاده میشد که باعث میشد رنگ آن ها بر اثر گذر زمان تغییر کند و ظاهر و نمای کار را خراب کند. اما در حال حاضر با اسفاده از دستگاه های پیشرفته لیزری پوشش خاص و مقاومی برای آلیاژ های برنج و برنز گذاشته میشود. این دستگاه های پیشرفته سبب میشود تا حرف های برنزی و برنجی که با استفاده از آن درست میشود مقاومتر باشند و دچار زنگ زدگی و خوردگی نشود.

معمولا برای براقی و درخشندگی حروف ها در متریال تابلو چلنیوم از جنس استیل درجه یک استفاده می شود که یک نکته بسیار مهم در ساخت یک تابلو چلنیوم می باشد. استفاده از فلزهای دیگر در تابلو چلنیوم اختیاری می باشد و زیاد از دیگر فلزها استفاده نمی شود زیرا که هر فلزی ممکن است دچار رنگ پریدگی و زنگ زدگی شود. می توان گفت ترکیب فلز و پلاستیک نیز همچنان یکی از متریال های پر استفاده در تابلو چلنیوم می باشد که زیبایی خاصی در حروف های برجسته بر روی تابلو می دهد.

متریال به کار رفته در تابلو های سه بعدی چلنیوم

همانطور که در مطلب بالا گفته شد برای حروف های سه بعدی معمولا از آلمینیوم های جدید به همراه استیل استفاده می شود. همچنین برای اینکه جلوه خاصی داشته باشد در کنار آن متریال ها از نئون و فلکسی گلاس که باعث می شود برجسته سازی بهتری در حروف های سه بعدی داشته باشد، استفاده می شود. همچنین بهتر است بدانید که معمولا تابلوساز ها جوری تابلوهای چلنیوم را میسازند که حروف ها قابلیت جا به جایی و انعطاف پذیری داشته باشند تا بعدها برای تغییر دکوراسیون استفاده شود.

استفاده از لامپ در تابلوهای چلنیوم

احتمالا در خیابان ها و فروشگاه ها مشاهده کرده اید معمولا تابلوهای چلنیوم دارای نورهای زیبایی هستند که جلوه خیلی بهتری نسبت به بقیه نوع تابلوها می دهد. همانطور که می دانید یکی از عواملی که باعث می شود مشتری جذب محصولات و خدمات شما شود نوع پردازش نور است که زاویه تابش در آن بسیار مهم است.

همچنین هر نوع لامپی را نمیتوان برای این نوع از تابلو ها استفاده کرد و حتما باید از لامپ های مخصوص استفاده کرد. اکثر وقت ها تابلوهای چلنیوم از جنس فولاد و پلکسی گلس می باشد که اجرای نور پردازی توسط لامپ ها به صورت عالی و بدون نقص انجام شود. بهتر است بدانید که به تازگی متریال جدیدی به نام لتریکس درست شده است که نسبت به بقیه متریال ها قیمت بالاتری دارد ولی زیبایی خاص تر و منحصر بفرد تری به تابلوهای چلنیوم می دهد.

باکس اضافی در تابلو چلنیوم

گاهی اوقات برخی از مشتریان میخواهند بخشی از متن تابلو چلنیوم خود را بیرون بیاورند و به اصطلاح بلد کنند در این موارد یک باکس اضافی هم داخل تابلو چلنیوم آن میگذاریم که طبیعتا به هزینه آن میافزاید.

بک گراند

کامپوزیت : یک نوع ورق است که در نمای ساختمان و بک گراند تابلو از آن استفاده میشود. ورق کامپوزیت از سه لایه تشکیل شده است که شامل : دو لایه پشت و رو که از جنس آلومینیوم است و لایه میانی که از جنس پلاستیک میباشد.

دلیل به کارگیری کامپوزیت و مزیت آن نسبت به سایر متریال ، اولاً مقاومت بسیار بالای آن در مقابل آسیب دیدگی، نور آفتاب و شرایط جوی، ثانیاً شکل پذیری بسیار عالی آن میباشد. تنوع رنگ و طرح ورق های کامپوزیت بالاست و و طرحهایی مانند چوب، گرانیت ، نقره ای خش دار و … در آن یافت میشود. کامپوزیت های استفاده شده در تابلوسازی برتر از اجناس اورجینال و بهترین نوع موجود در بازار میباشد.

pvc: اغلب به عنوان زمینه کار و برجسته سازی حروف از این متریال در تابلو سازی به ویژه در تابلو چلنیوم استفاده میشود. این ماده در صنعت تابلو سازی انواع مختلفی دارد که شامل:ورق سخت، ورق نرم مات، ورق شفاف، ورق سخت فومیزه و ورق سخت کواکسترود سه لایه است. انعطاف بالای این ماده باعث میشود تا به راحتی توسط دستگاه های برش لیزری برش داده شود همین طور مقاومت بالا، ضد حریق، عدم انقباض و انبساط، قابلیت پیچ خوری، تنوع رنگ و ابعاد و نصب آسان موجب شده تا از این ماده بیشتر در ساخت بک گراند تابلو های چلنیوم مورد استفاده قرار گیرد.

بک گراند

شیوه های نوین نورپردازی تابلو چلنیوم

یکی از ویژگی های نورپردازی تابلو چلنیوم متنوع بودن روش های آن است. اگر قصد استفاده از این نوع از تابلو ها را دارید بهتر است با روش های نورپردازی در این تابلو به طور کامل آشنا باشید. تابلو چلنیوم برای معرفی برند و یا خدمات بسیار مناسب می باشد و در واقع مهم ترین کاربرد آن هم همین است. از این مدل تابلوها به راحتی می توانید برای تمامی مکان ها استفاده کنید. در ادامه با شیوه های نورپردازی تابلو چلنیوم آشنا خواهید شد.

گاز نئون در نورپردازی تابلو چلنیوم

گاز نئون یکی از روش های نورپردازی تابلو چلنیوم میباشد. این روش امروزه با استقبال زیادی مواجه نیست. چرا که استفاده از این روش دارای معایب بیشتری نسبت به مزایای آن است. لامپ های نئون به صورت لوله های شیشه ای می باشند. با استفاده از الکترود و همچنین با استفاده از دستگاه های مخصوص الکترود ها شارژ می شوند. نمونه ی آن ها را میتوان در مهتابی ها مشاهده کرد.

در این صورت روشنایی در لامپ ها ایجاد می شود. از بهترین خصوصیات لامپ های نئون می توان به رنگ بندی متنوع اشاره کرد. یکی از مهم ترین مشکلات لامپ های نئون عدم ایجاد نور یکنواخت در تابلو چلنیوم می باشد. همچنین گازهای نئون به شارژ مداوم نیاز دارند. از دیگر معایب گازهای نئون می توان به ایجاد صدای ناهنجار و همچنین گاز های سمی داخل آن درصورت شکستن اشاره کرد.

اس ام دی های بلوکی

یکی از بهترین روش های نورپردازی تابلو چلنیوم بدون شک استفاده از اس ام دی های بلوکی می باشد. از بهترین خصوصیات این مدل از لامپ ها می توان به ایجاد نور یکدست و مناسب در تابلو اشاره کرد. ایجاد نور مناسب بدون شک تاثیر زیادی در زیبایی ظاهر تابلو به همراه دارد.

قیمت اس ام دی های بلوکی همچنین بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. از دیگر مزایای استفاده از این لامپ ها می توان به کاهش مصرف برق و انرژی اشاره کرد. همچنین هیچ گونه اثرات منفی برای محیط زیست ایجاد نمی کنند. اگر قصد دارید از تابلو چلنیوم برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید بهتر است از اس ام دی های بلوکی برای نورپردازی استفاده کنید.

نور اندریک

یکی دیگر از روش های نورپردازی تابلو چلنیوم استفاده از نور اندریک می باشد. با استفاده از این مدل نورپردازی علاوه بر نورپردازی حروف برجسته، تابلو چلنیوم نیز از سیستم روشنایی برخوردار است. در واقع در سیستم نور اندریک از نورهای مخفی استفاده می شود.

از این مدل سیستم به راحتی می توانید برای نورپردازی تابلو چلنیوم استفاده کنید. برای نورپردازی حروف برجسته تابلو چلنیوم در این سیستم از لامپ های اس ام دی استفاده می شود. استفاده از این سیستم بدون شک تاثیر بسیار زیادی در ظاهر تابلو چلنیوم به همراه خواهد داشت. از این رو استفاده از این سیستم برای تابلوهای مغازه بسیار مناسب می باشد.

سیستم اس ام دی و نور اندریک

یکی از روش های نورپردازی تابلو چلنیوم استفاده از سیستم اس ام دی و نور اندریک می باشد. با استفاده از این سیستم نورپردازی تابلو چلنیوم بسیار خاص و متفاوت خواهد بود. از این مدل سیستم همچنین می توانید برای نورپردازی تابلو استیل استفاده کنید. اگر قصد دارید از تابلو چلنیوم برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید بهتر است با روش های نورپردازی به طور کامل آشنا باشید.

بررسی جنس تابلو چلنیوم در نورپردازی

همانطور که گفته شد یکی از پرکاربرد ترین تابلوهای تبلیغاتی بدون شک تابلو چلنیوم می باشد. تابلو چلنیوم در واقع به تابلویی گفته می شود که لبه حروف این تابلوها به صورت پلاستیک می باشد. حروف برجسته اغلب این تابلوها به رنگ طلایی و نقره ای می باشد. دلیل اصلی محبوبیت تابلوهای چلنیوم وجود حروف برجسته در ساخت و طراحی این مدل از تابلوها می باشد. جنس تابلو چلنیوم به صورت آلیاژ آلومینیوم است.

برای استفاده از این مدل تابلوها بهتر است با روش ها و دستگاه های نورپردازی تابلو چلنیوم به طور کامل آشنا باشید. از بهترین تکنولوژی در طراحی تابلو چلنیوم استفاده می شود. ظاهر این مدل از تابلوها بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد. می توانید از نورپردازی های متفاوت در ساخت این مدل از تابلوها استفاده کنید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید لایه بالایی تابلو چلنیوم یکی از مهم ترین بخش های تابلو محسوب می شود از این رو برای سفارش این مدل از تابلو باید به بهترین و معتبر ترین مراکز مراجعه کنید.

جنس تابلو چلنیوم در نورپردازی

ابعاد تابلو

یکی دیگر از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت تابلو چلنیوم ابعاد تابلو یا همان متراژ محیط میباشد. هنگامی که یک نوشته و یا یک طرح در نرم افزارهای مربوطه طراحی میشود باتوجه به فونت انتخابی، کشیدگی کلمات و عبارات، تعداد کاراکترهای موجود و… متراژ محیط متغیر خواهد بود. ابعاد محیط نوشته شما نیز در پروسه قیمت گذاری تاثیرات بسیاری دارد. شما میتوانید با کاهش کارکترهای نوشته خود یا کوچک نمودن برند و یا لوگو خود متراژ محیط را کنترل نمایید.

در رابطه با کوچک نمودن نوشته ها و کارکترها نیز محدودیت های بسیاری وجود دارد و اینطور نیست که بگوییم هر چقدر که دوست داریم میتوانیم آن را کوچک کنیم. در واقع شما مجاز به استفاده از هر اندازه فونتی نخواهید بود. خوانایی در تابلو یکی از مهم ترین معیارها میباشد که لازم است به آن توجه شود.

قطعا شما میتوانید با کاهش اندازه فونت تا حد بسیار زیادی از قیمت تابلو چلنیوم بکاهید اما ممکن است با این کار از خوانایی تابلو بکاهید و در پی آن از جذب و بیشتر شدن مشتری با مشکلاتی مواجه شوید. در مورد کنترل هزینه های جانبی مربوط به سفارش تابلو خود میتوانید از مشاوره های رایگان کارشناسان تابلو سازی برتر استفاده نمایید تا بهترین تابلو با هزینه مناسب را تهیه نمایید.

طراحی  تابلو چلنیوم :

یکی از روش های محاسبه و همچنین تاثیر گذار بر روی قیمت تابلو چلنیوم بر اساس حروف برجسته به صورت دستی می باشد که این روش برای حروف و نوشته های طولانی و با تعداد بالا و یا لاتین بسیار وقت گیر و زمان بر است . پس بهترین گزینه محاسبه متر محیط با استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای طراحی همچون کرل است. این نرم افزار به راحتی ابعاد فضای نصب بر حسب محیط را اندازه گرفته و قیمت تابلو تبلیغاتی که قرار است طراحی و پیاده سازی شود را به طور خودکار حساب کرده و نشان میدهد.

طراحی تابلو تبلیغاتی خود هزینه جداگانه دارد و تابلوساز ها جهت ساخت تابلو از طراحان و متخصصین جهت کار با نرم افزارهایی همچون تری دی مکس ، اتوکد و یا کورل کمک می گیرند . این نرم افزارها علاوه بر طراحی ، قابلیت محاسبه قیمت تابلو تبلیغاتی را نیز دارند و پس از اتمام طراحی تابلو تبلیغاتی ، قیمت ساخت را محاسبه کرده و همراه با طرح به کارفرما ارائه می دهند.

پس استفاده از اشکال، لوگو، آرم و فونت های لاتین و عجیب می تواند سبب پیچیدگی تابلو و در نتیجه سبب افزایش قیمت و تاثیر در عوامل موثر بر قیمت تابلو چلنیوم آن شود. تمامی مواردی که بالا ذکر شد، از جمله عوامل موثر بر قیمت تابلو چلنیوم بودند که شما با دقت به آنها و به کار گیری برخی و یا عدم استفاده از برخی دیگر امکانات می توانید تا حدودی قیمت تابلو چلنیوم را تحت تاثیر قرار دهید.

فن خنک کننده

هنگامی که تابلو برای مدت زمان طولانی روشن می ماند، بالتبع همانند بسیاری از وسایل دیگر داغ می شود. همین عامل سبب ایجاد مشکلات فنی در تابلو می شود. اما با نصب پاور های فن دار، تابلو هنگام داغ کردن خنک می شود و در نهایت با جلوگیری از آسیب رساندن به لامپ ها و سیم های اتصال دهنده و ماژول ها سبب طول عمر و ماندگاری بیشتر تابلو میشود.

استفاده از تایمر

معمولا تایمر ها را در پشت تابلو ها قرار میدهند و قابلیت برنامه ریزی برای زمان خاموشی و روشنی تابلو را دارد. در نتیجه با استفاده از آن می توان هنگامی که مغازه شما بسته است و نیازی به روشن بودن تابلو ندارد، تایمر فرایند خاموشی تابلو را به اجرا در آورید و در هنگامی که مغازه باز است، تابلو روشن باشد و اینگونه از مصرف بیشتر برق هم جلوگیری میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس جهت مشاوره و استعلام قیمت